موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

سخن مؤسسه:
«يَا أَيُّهَا الْنَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلاَلبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلاَ يُؤْذَيْنَ؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [= روسرى‏هاى بلند ]خود را بر خويش فروافكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است».  مسأله حجاب، در همه اديان الهى مورد توجه بوده است و دين مبين اسلام كه منطبق بر فطرت بشر مى‏باشد، اهميت خاصى براى آن قائل شده است كه با بررسى آيات نورانى قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلام به گوشه‏اى از اين اهميت پى مى‏بريم.
بدون شك حجاب موجب خشنودى خداوند است؛ زيرا زن، با حجاب خويش جلال خود را حفظ مى‏نمايد و به راستى جمال و جلال زن در حجاب اوست.
حجاب وسيله‏اى براى گسستن بندهاى اسارت نفس و رهايى از آن به شمار مى‏رود. حجاب نشانگر حيا و پاكى روح و روان زنان است و استقلال فرهنگى و دينى يك جامعه و نيز ايمان و اعتقاد يك زن به ارزشهاى اصيل اسلام به وسيله حجاب به نمايش گذاشته خواهد شد. زن باحجاب، ديگر در تيررس هواهاى نفسانى نامحرمان قرار نخواهد گرفت؛ لذا براى هميشه پاك و محبوب باقى مى‏ماند، و چون مرواريدى در  صدف عفاف، ارزشمند و پربها محفوظ خواهد ماند.
اكنون در عصرى به سر مى‏بريم كه در فرهنگ غرب، عصر برهنگى و آزادى جنسى نام گرفته و غربيان، بى‏حجابى را جزيى از حقوق آزادى زنان محسوب مى‏نمايند. از اين رو سخن از حجاب و آثار سازنده آن براى آنها و
همفكران‏شان ناخوشايند و بى‏ارزش است. به راستى كدامين فكر به زنان، شخصيت و ارزش مى‏دهد؟ فكرى كه زنان را همچون عروسكى بزك شده به جامعه مى‏آورد تا مورد هجوم مردان هرزه و لاابالى قرار گيرد يا ايده و فكرى كه جمال و زيبايى زن را در حريم ارزشمند حجاب حفظ نموده و از دسترس چشم‏ها و دست‏هاى آلوده محفوظ بدارد.
كتاب «حجاب، حريم پاكى‏ها» كه از نظر خوانندگان محترم خواهد گذشت با قلمى ساده و روان به مباحث مختلفى پيرامون مسأله حجاب و فلسفه و آثار آن خواهد پرداخت و نيز راهكارهايى براى گسترش فرهنگ ارزشمند حجاب و جلوگيرى از بدحجابى به خوانندگان ارائه خواهد نمود. اميد است اين تلاش ناچيز مورد توجه و استفاده اقشار مختلف جامعه و به ويژه بانوان و دختران جوان قرار بگيرد.
در پايان از پژوهشگران گروه فارسى مؤسسه جهانى سبطين عليهم‏السلام به ويژه آقايان حمزه كريم‏خانى و سيد محمد سقازاده كه در گستره تحقيق و تأليف اين اثر تلاش نمودند، تشكر و قدردانى مى‏نمايد.
مؤسسه جهانى سبطين عليهماالسلام      
بهار 1386                  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی